ispilua
Gizakiongan beti komunikazioa egoten da, komunikatzeko ez daukagu zertan hitz egin beharrik, ez hitz egitea ere komunikazioa baita. Komunikazioaren mundu konplexu honetan inplizituki eta esplizitoki bidaltzen ditugun mezuak, gure buruaz daukagun imajinan eragiten dute.
Adibide bat:
Lidek 12 urte dauzka, Tamalez ikasketetan "atzera xamar " dabil.
-Leire(ama) ze Lide zer moduzko notak?
-Lide(alaba) antzekoak...
-Leire(ama)pufff... hasperen sakon bat.
Leirek alabari hitzez ez dio esan notak kaxkar xamarrak direla eta horrek beragan sortzen duen samintasuna, baina bai hasperen eta gorputzaren jarrerarekin. Alabak, ongi ulertu du mezua. Mezuak ama bere notez atsekabetuta dagoela dio, eta alabari pentsa arazi lekioke, amak hori espero zuela alabaz, orain arte horrela egin baitu.
Ustezko pentsamendu hau arriskutsua izan daiteke. Izan ere, alabak modu ez kontzientean pentsa baitezake, hau da nire amak nitaz espero zuena ,ikasketak ez baitira niretzat egina. Pentsamendu arriskutsua desmotibazioa sor dezakeelako.
Kasu bera baina beste era batera.
Lidek 12 urte dauzka, Tamalez ikasketetan "atzera xamar " dabil.
-Leire(ama) ze Lide zer moduzko notak?
-Lide(alaba) antzekoak...
-Beno Lide, ikusten dut matematiketan hobetu duzula, nahiz eta historian maila zertxobai jeitxi. Ziur nago datorren lauhilabetean hobetuko duzula. Gainera, soberan dakizu hor nagoela zuri laguntzeko.
Kasu honetan, alabak amaren ulermena eta animoak jaso ditu. Alaba amak bere gaitasunean sinisten duela jasotzen du,eta gainera amaren laguntza dauka behar balu. Liderengan animoa eta ikasteko motibazioa piztutzeko aukerak nabarmen hazten dira kasu honetan.
Gizakiongan beti komunikazioa egoten da, komunikatzeko ez daukagu zertan hitz egin beharrik, ez hitz egitea ere komunikazioa baita. Komunikazioaren mundu konplexu honetan inplizituki eta esplizitoki bidaltzen ditugun mezuak, gure buruaz daukagun imajinan eragiten dute.
Adibide bat:
Lidek 12 urte dauzka, Tamalez ikasketetan "atzera xamar " dabil.
-Leire(ama) ze Lide zer moduzko notak?
-Lide(alaba) antzekoak...
-Leire(ama)pufff... hasperen sakon bat.
Leirek alabari hitzez ez dio esan notak kaxkar xamarrak direla eta horrek beragan sortzen duen samintasuna, baina bai hasperen eta gorputzaren jarrerarekin. Alabak, ongi ulertu du mezua. Mezuak ama bere notez atsekabetuta dagoela dio, eta alabari pentsa arazi lekioke, amak hori espero zuela alabaz, orain arte horrela egin baitu.
Ustezko pentsamendu hau arriskutsua izan daiteke. Izan ere, alabak modu ez kontzientean pentsa baitezake, hau da nire amak nitaz espero zuena ,ikasketak ez baitira niretzat egina. Pentsamendu arriskutsua desmotibazioa sor dezakeelako.
Kasu bera baina beste era batera.
Lidek 12 urte dauzka, Tamalez ikasketetan "atzera xamar " dabil.
-Leire(ama) ze Lide zer moduzko notak?
-Lide(alaba) antzekoak...
-Beno Lide, ikusten dut matematiketan hobetu duzula, nahiz eta historian maila zertxobai jeitxi. Ziur nago datorren lauhilabetean hobetuko duzula. Gainera, soberan dakizu hor nagoela zuri laguntzeko.
Kasu honetan, alabak amaren ulermena eta animoak jaso ditu. Alaba amak bere gaitasunean sinisten duela jasotzen du,eta gainera amaren laguntza dauka behar balu. Liderengan animoa eta ikasteko motibazioa piztutzeko aukerak nabarmen hazten dira kasu honetan.
Comentarios
Publicar un comentario